Eni ü nale seher-hize ney nevası verir
Bükadan Arif i billaha mey safası gelir
Sühanverin eseri bir hayat ı sânidir
Giderse dâr ı fenâdan yine sedası gelir.




Saniye sonra Kapanacaktır

245. Kaset (Özet)

245 nolu band 30.04.1967
,
(Said bey kardeşim tamamını yazmış. İsteyen olursa word dosyasında yollarım)
Bu lütf-i inayet buna (bana) nereden verilmiştir diyen araştırmaya başlar aslını (dinini)
Allah, ben Ademi kendi suretimde (sıfatımda) yarattım der.
Kendini arayıp bulamayana ahlak insan demez. O henüz makamı hayvaniyettedir. Hayvan da yer, içer, tenasül eder.



İnsanın kendi hüviyetine, hakiki varlığına mecmu'u ayad vedia kılınmıştır.
Sözü Hakka talib olup fiilleri halka ragıp olan kimselerin manası ölmüştür. (Allah/din deyip halkın gözünde prim yapmak niyeti ile iş yapan adamın dini ölmüştür gibi anlaşılabilir - fuat-)
Her kimki Hakk ve hakikatten uzaklaştı, iblis ona hem kâse hem saye olmuştur (hem maaş hem gölgelik/dinlenmelik)
Her kim ihtirasatı nefsiyesinin pençesinde ise esirsir. Mana onu hür saymaz
Fırtatında aşkı yakın olaraktan, bu alem-i şuhuda gelenler kurtarıcı ararlar.
Başı boş hüriyet, hariyettir (azgınlık/cehennemi)
Hüriyet ubudiyetle bağlayınca, muhasebe-i nefis başlar. Muhasebe-i nefissiz hürriyet şekavettir.  Ubudiyetin semeresi muhabbettir.
Bela/musibet umumidir. Dünyaya manevi zehirli gaz sıkılmıştır.
Hepimizde Firavun'luk vardır,cibillidir.O sahayı/imkanı bulamamışızdır. Firavun'luk sıfatını kaldıran müessese mana(din)dır.
(Beşer) tenekecilikte (fabrikasyon) biraz ilerledi, semavi cazibeden ayrıldı, Kudret de onu insanlıktan attı. Yıkıldı.
Beşerden başka kendi hemcinsinin felaketinden/inlemesinden zeck alan başka mahluk yoktur. Bu kadar adidir. Onu "ali" eden manasıdır. O manası yoksa necaset kutusu olan 50-60kiloluk kan ve kemik kalır.
Huzur kisbi  (kazanılabilir) değil ki bulasın. Vehbidir (verilir)
Her sohbetten bir(manevi) çocuk doğar. Sohbet sahih ise veled-i sahih,sahih değil(dedikodu/gıybet /nefsi/sui niyet) ise piçdir.
Birbirimizi sevmeden iman etmiş olamayız. Birbirimizi sevmek içinde kalbimizin şefekat ile çarpması lazım bütün mevcudata.
İnleyeni görünce, ismini (dinini/dilini/milletini,rengini,cinsini) sorma. Elini uzat
Mananın zevki, bütün mahluku Hüdaya karşı rikkatle çarpmaktır.
Bir ailede karı/koca birbirni sevmedimi (manen) nikah kalkmıştır, kalır kağıttaki nikah.
Bir milket ile bir devlet birbirini sevmedimi inkiraz muhakkaktır. Birbirini sevecek (ki devlet de millet de yaşasın)
Nikahın esası ne belediye kaydıdır, ne bir hoca duasıdır, muhabbettir.
İştiyak-ı nebi var (bu topraklarda/istanbulda)
Taklid fikri öldürür. Fikir öldümü mahvoldu demek (millet de ölür)
İnsan, insan olmalı.
Burda içeri (göğüs/kalp) giren bir el var, onu terketme.
İnsan acze düştü mü, en ufak şeyden medet umar.
İndi ilahide irtikası kuvvetli olan mevki alır.
Akıl medarı tekliftir, hissin galatlarını tashih eder. Bizzatihi hayrı şerri bilmez.
Vazife mukaddestir. Mukaddesat ahlakiyattan doğar. Ahlakiyat kudsiyyattan doğar. Kudsiyyat, zat-i Bari'ye iman ile olur. Zat-i Bariye iman, semavi cazibeye tutulmak (vahye aşk) ile olur.
Allah mazeret kapısını kapattım der (-tefsiren-)
İnsan, kendini mütalaa ederse, Allah meydandadır, görür.
İnkarda (olan kimsede) huzur olabilir mi?! Daima yeis içinde olur.
Fuad, gönlün içerisine denir (Allah içerisini görür. Dışarıya yansıyan salih amelinden anlaşılır bizce –tefsiren. fuat-).
Mana sahası, hadîs (sonradan oluşmuş) değil. İstikbal yolları sayısızdır.
Akl-ı beşer duçar-ı hayret olur.
Kalıbının gıdası (ekmek /su/ süt) vasfı/modası/kimyası geçmiyor da kalbinin gıdası niye değişsin?
Alem-i hilkate raptedilmiş olan yüzümüze, akıl, rehber olarak verilmiş.
İnsan henüz nefsinin mahiyetini, hiç bir şeyi bilmezken, merak edip, vacibül vucud olanı/Allahı aramıştır.
Ruhu mahkum edip cesede hürriyet vermekle insan hakları verilmiş sayılmaz.
Köpeklerin garip/gariban kılıklı insanlara saldırdıkları gibi, nefs-i emmareye mahkum, nefsine esir kişiler de, insan-ı hakikiye, enbiyaya, evliyaya hucum ederler -band bitti-
(Safiyüddin Beyden)
Sayesine (gölgesine) girmek demek, hakimiyetini kabul edip tesirine girmek, ona hizmet etmektir. Ona çanak tutmak demektir, kasesi.
Taatta olan (Salih kişilerle uyumlu olan) diri kalır.
Öbür dünyayı karıştırma (cesedden cüda meselesine binaen) bu dünyadayken diril.
Kalbi rikkatle çarpmak demek, her zerrede hakkın tecelli ettiğini bilip saygı duymaktır.
İnsanın zevk edineceği en güzel şey merhamet ve rikkattir.
İnanmayıp severek dinlemezsen oradan bir feyzi manevi doğmaz.
Endişe ve tereddüt ettin mi huzur bulamazsın. Huzur yoksa iman da yok.
Adını Kamil koymakla, çocuğun kemale ermesini beklemek beyhudedir.
En büyük rahatlık, işin farkına varmamaktır.
Gün ışıdı. Evlere

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Şemseddin Yeşil - Tüm Hakları Saklıdır..
Designed by CruelKeSh | 2017